Nog maar 2 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Janouk Ramm - WaarBenJij.nu Nog maar 2 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Janouk Ramm - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 nachtjes slapen..

Door: Janouk

Blijf op de hoogte en volg Janouk

05 Februari 2014 | Nederland, Roosendaal

Lieve allemaal,

De afgelopen periode heb ik me bezig gehouden met het voorbereiden van mijn reis: vliegtickets, verzekeringen, informatie over visa, het gastgezin, het ziekenhuis en de inentingen.
Gisteren mijn backpack van de zolder gehaald en geprobeerd daar mijn hele kledingkast in te stoppen. Met 23 kilo bagage is dat toch best lastig... toiletartikelen, medicijnen, zonnebrand, slippers, sandalen, reisdocumenten, fototoestel, klamboe en natuurlijk mijn 'eerste hulp bij heimwee boek'. Het is een prachtig, dik boek geworden met veel lieve wensen en woorden van jullie, voor mij. Ik weet zeker dat ik straks veel positieve energie uit dit boek zal kunnen halen.

Vandaag en morgen staan in het teken van afscheid. Veel lieve mensen die nog even dag komen zeggen, uit eten met papa en mama, Jelle en Marijn en morgen nog frietjes eten bij opa en oma.

Vrijdagavond om 20.00u stijgen Ruby en ik op vanuit Brussel. Na een lange reis, van ongeveer 15 uur, zullen wij om 13.30 landen in Dar es Salaam, Tanzania. Het is de bedoeling om dezelfde dag nog met de ferry-boot over te steken naar Zanzibar. Mochten we de laatste boot niet halen i.vm. het regelen van een visum op het vliegveld, zullen wij de eerste nacht op Afrikaanse bodem nog op het vaste land doorbrengen.

Nog 2 nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover! Wij hebben er super veel zin in maar vinden het ook erg spannend. Tenslotte ga je niet elke dag even naar Afrika!

Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van al mijn avonturen en belevenissen in het verre Afrika. Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Voor nu; Kwa heri (tot ziens)

Liefs, Janouk


  • 05 Februari 2014 - 16:00

    Monique:

    Lieve Janouk,
    Leuk! "waar ben jij nu.nl" om mijn allerliefst nicht te kunnen volgen op haar fantastische, gewaagde, avontuurlijke stage in Zanzibar! Je eerste trouwe volger heb je in de pocket! Ik ben benieuwd naar al je belevenissen daar.
    Vanavond komen we dus nog ff langs om je life een dikke pakkerd te kunnen geven.
    Vrijdag zal ik in gedachte met je mee vliegen en vol ongeduld kijken om je eerste bericht, al is het maar "goed aangekomen", te zien verschijnen.
    Voor nu, succes met het proppen... en vol = vol...
    Liefs, Monique

  • 05 Februari 2014 - 16:28

    Janica:

    Hallo lieve Janouk,
    Ook voor ons is het spannend! We wensen jullie heel veel reisplezier en een hele gezellige leerzame stage ....
    Geniet met volle teugen, dit is een levenservaring die hopelijk veel goede waardevolle herinneringen oplevert.
    Je krijgt één van mijn kostbaarste bezittingen mee ....wees er zuinig op en pas goed op elkaar!!
    Vrijdag krijg ook jij een hele hele dikke pakkerd van me!! En dan gaan wij jullie volgen op afstand tot 25 april ..... In het verre Zanzibar/ Tanzania kletsen en knuffelen we dan weer live bij ....
    XX

  • 05 Februari 2014 - 18:02

    Saskia Vd Wolf:

    Lieve Janouk,

    Super stoer dat je naar afrika gaat. Heel veel succes en plezier!!!

  • 05 Februari 2014 - 18:26

    Elly:

    Hoi Janouk
    heeeeel veel succes in Zanzibar, succes met je stage, maar geniet daarnaast van alles. Pas goed op jezelf. Maak er een leuke tijd van. Heel je kast hoeft mee mee toch, want dat gaat niet lukken volgens mij.
    Groetjes en ee dikke kus Elly

  • 05 Februari 2014 - 22:47

    Sissy:

    Lieve Janouk,
    Een hele goeie reis, die pakkerd heb ik je maandag al gegeven. Ik ga je missen bij het HOR :(
    Ik volg je blog, geniet van jullie avontuur
    Liefs Sissy

  • 06 Februari 2014 - 18:00

    Herman Beaujon:

    Hallo Janouk, Vooral heel veel plezier in Afrika. Ik ga je zeker volgen op je blog. Ik denk een beetje te weten hoe het is, om op jouw leeftijd een tijd ver van je "nest" te zijn. Wat ik miste in je "kast" was je klarinet. Die gaat toch ook mee, zeker? Geniet van je tijd in Zanzibar.

  • 06 Februari 2014 - 18:29

    Ans Van Deelen:

    Ha lieverd! Spannend hoor... veel succes met de laatste voorbereidingen en have a nice flight. Lots of kisses:) Zettum op hè!!! Groetjes Ans

  • 06 Februari 2014 - 18:51

    Martin Philipse:

    Hoi Janouk,

    Heb een hartstikke, leuke leerzame en gezellige tijd daar in Zanzibar. En denk een beetje aan ons, gewone stervelingen.
    We houden een plekje voor je vrij bij de Muziekvereniging Roosendaal.

    Avé,

    Martin

  • 07 Februari 2014 - 11:14

    Mary:

    Lief "Noukje"

    Ik heb je gisterenavond al een kruffel gegeven, een goede reis voor vanavond.
    Geniet ervan en stuur maar wat zon naar ons, want de regen van vandaag zul jij niet missen.
    Liefs Mary

  • 07 Februari 2014 - 12:59

    OPA EN OMA:

    Lieve janouk,

    Nu je op het punt van vertrekken staat willen we je toch nog een goede reis wensen. Op naar het grote avontuur. In gedachten zijn we bij je.
    We houden van je, liefs opa en oma.

    Hele dikke jknuffel van de taantekes.

  • 08 Februari 2014 - 19:55

    Tante Ria:

    Lieve Janouk,
    Hopelijk heb je een goede reis gehad en ben je, als je dit leest, een beetje uitgerust.
    Ben nog wakker geweest deze nacht en mijn gedachten waren meteen bij jou, zo van "waar ben jij nu".
    Het wordt vast een groot avontuur en ik zie met veel plezier je verhalen tegemoet.
    Liefs, tante Ria

  • 08 Februari 2014 - 20:02

    Mama Yolanda :

    Lieve Pluis
    Wat waren we blij met je sms'je daarnet. Het duurde lang voor we hoorden dat je veilig was aangekomen. Je deed het zo goed gister op het vliegveld. Even dikke tranen en toen de schouders recht en samen met Ruby door de douane. We zijn erg benieuwd hoe de reis is gegaan en wat voor verhalen je al te vertellen hebt over je eerste indruk van Zanzibar. Vannacht kan ik in ieder geval weer rustig slapen, want jij bent veilig aan de overkant. Je avontuur kan nu echt gaan beginnen. Dikke kus van je mama en Theunxxx

  • 09 Februari 2014 - 17:39

    Oma Opa:

    Lieve Janouk de reis is goed gegaan ,maar je was wel moe denk ik van al de emotie 's en spanning.In gedachten al de tijd met je mee gereisd.heb je de omgeving al een beetje verkend?Veel vragen maar we zijn heel nieuwschierig.Dikke knuffel van je oma en opa

  • 09 Februari 2014 - 23:07

    Mary:

    Hè meisje,balen dat de verbinding met jouw niet zo goed gaat. Wel fijn om te weten dat jullie goed zijn aangekomen . Hopen snel meer van je te horen . Succes morgen op je stage, Marijn vandaag druk met muziek ,goede afleiding want ik zie dat hij je mist. Liefs de Canielsjes

  • 22 Februari 2014 - 10:30

    Yolanda:

    Hoi Janouk, Je kent mij niet maar ik heb gister avond carnaval gevierd met jouw moeder. Erg gezellig en we hebben het veel gehad over onze dochters die heeeeel ver weg zitten. Super leuk om jouw ervaringen te gaan lezen! Super veel plezier, groetjes Yolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janouk

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 25476

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 26 Juni 2014

Medische stage op Zanzibar

Landen bezocht: